Og så er det vel på tide å legge ut litt mer snekre-aktivitet...
Har vært en tur i verkstedet i helgen, og fått krysset ut et par punkter til på listen. Som jeg nevnte i en tidligere tråd, passer ikke stabilisatorstaget på de nye radiusarmene. Ser ut som australierne har en annen boltavstand på klaven som holder staget til armene. Bjørn-Erik snublet vel over samme problemet, og jeg har også sett bilder av en type4 på et tysk forum med samme armer, og uten stab stag... Har nå laget en alternativ løsning som skal testes ut, og så får vi se om dette er bra nok. Alternativet må bli å se om et nytt stag kan skaffes fra Australia, men slikt blir jo ofte litt pes med bestilling og frakt, for ikke å snakke om ventetid om man ikke bestiller DYR flyfrakt.
Så! Nytt (vel, egentlig gammelt...) stabilisatorstag:
Det originale passer rett og slett ikke! Og senker man det så mye at det går klar av mellomaksling og eksosanlegg, så tar "bøyen" på staget nesten nedi bakken. Det blir i hvert fall like lavt som diff'en, noe som ikke er aktuelt da dette garantert vil subbe. Løsningen ble et gammelt skogsbilprosjekt som sto utfor døra

Nissan Patrol 160 kort!!

Av med staget, kapping og borring av nye bolthull!

Ser nesten ut som det er lagd for 5" heving av Y61... (i hvert fall med klosser av 40x40)

Monterer med nye (og litt lengre enn original) disconnector-dog-bones, og er straks klar for test!

Har foreløpig bare ett stykk dog-bone, så jeg må få sendt avgårde en bestilling til Down Under av litt tilbehør en av de første dagene (har fått et akutt behov for noen andre greier også... mer om det i et av de neste tråd-punktene...)