remyek » 03/02/2011, 17:53
Er så sinnsykt forvirret. MEd spacere fra Rancho bak er det null problem med tanke på 4 hjuls kontroll. Men mange har problemer med å få til justeringen når de kjører dempere/fjærer for å heve pathfinderen. Nå har jo han på forumet her klart å få det til, men problemet melder seg på årsmodellene etter hans 05 mod. Her må man kjøpe camber bolter for å justere. Og det virker som mange aldri får det til. Rancho har ett quick lift system der man bytter demper foran som er justerbar fra 1 - 2,5 tommer. Med dette kittet får man også spacere for å bruke på fjærene bak for å få en gjevn heving foran og bak. De hever ca 2.2. I og med at pathen er høyere bak OEM så skal dette blir helt gjevnt. Men hvor bra er det med spacere? Hørt Steinar på Arctic også nevnte at på AT på Island måtte de bruke spacere for å klare dette, ellers var camber eller spissing ute av kontroll. OME mener at deres heve kitt IKKE byr på disse problemene på europeiske biler, kun usa/canada. Deres sett hever 2.5-3". Har egentlig en sending på vei fra 4x4 parts, men er kanskje keen på å stoppe den. Orker ikke masse problemer med å få til camber/spissing bak. Om noen har ERFARING etc kom med det er dere snille...