Hey!
Skal prøve å holde meg til bildetaljer i garasje-tråden, og så skal jeg heller legge inn mer om tur der det hører hjemme - feks under "Turer"...
Viste såvidt frem roofrack og taktelt et par poster opp, og tenkte derfor å ta med et par bilder til på dette. Roofrack'en er en ARB Touring av stål. Hadde ønsket meg en alu, men denne racken var kun å få i stål i sommer (når båten gikk). Er en utålmodig sjel så det får heller bli alu når denne er utslitt... Var litt irritert når jeg åpnet pakken og så at de kun hadde sendt meg 4 føtter og ikke 6 som jeg hadde sett for meg. Regner med jeg handler disse fra ARB USA når jeg lander i New York.

Takteltet er den siste modellen av ARB's Simpson 3 (tips: har sett at Taubenreuter (offroad24.de)(og dermed muligens også BGNor..?) har hatt diverse fra forrige modellserie til litt redusert pris, og disse er ikke like god kvalitet iflg australierne), og med tilhørende annex/fortelt. Tilpassing av monteringsskinner på bildet over, bak bilen. Må sages av litt dersom man vil ha teltet på "tvers" for å slå det ut bakover (eller over panseret). Alternativet er selvfølgelig å slå det ut på siden.

Montering på roofracken, og så langt bak som jeg kan få det. Dette for å få mest mulig plass under teltet, og dermed inne i fortelt/annex. Argumentet mot er selvfølgelig at vektfordelingen på taklast langt ifra er optimal, men her har jeg rett og slett valgt å svelge den kamelen... Tror jeg leste at teltet veier ca 45 kg. Roofracken nesten det samme. Vurderte lenge å montere pop-up roof, men fikk meg ikke til å ta taket med vinkelsliperen...

Første prøveoppslåing. Latterlig at australierne ikke sender med en ladder-extension som standardutstyr (evt at ikke jeg hadde vett nok til å bestille en...). Mangler ca 10 cm. Fort gjort å lage en, men kan jo også legge den til på shoppinglisten for New York. Stasj er jo latterlig billig på de kanter.

Begynner å se lovende ut. De mørkegrønne feltene er gummiert stoff som er tenkt som stormflapper. Regnet med at jeg måtte modifisere disse, og det blir nok sydd på omtrent like mye stoff til for å få bardunert det skikkelig til bakken .
Kongs-tanken bak valg av annex/fortelt er muligheten til å kunne vaske seg, skifte, og til med gå på do om man har med uststyr for dette. I tillegg skal vi campe ute i vinter-vær, og vi har derfor planer om å supplere med en 2,2 kW Eberspacher dieselbrenner som monteres i lasterom. Derifra er det mulig å ta en slange med varmluft ut den lille bakdøren og ut i forteltet. Her vil det da være mulig å tørke tøy, samt at varmen også vil trekke opp igjennom luken i takteltet. Tiden vil vise om teorien funker....
GT