Hei og takk for det..
Siden vi er så godt igang så kan jeg jo fortelle litt om meg selv også.. Heter Arn Martin som dere ser av nicket mitt, 23 år gammel, 2 unger (2mnd og 2 år). Regionleder Midt Norge, Nissan Car Club Norway.
Så litt info om x-trailen:
Første generasjon (2001-2007)
Første generasjon X-Trail bruker Nissan FF-S plattformen deles med Nissan Almera og Nissan Primera. Utstyrt med full elektriske vinduer, elektrisk justerbare speil med elektrisk "folding" også, klimaanlegg, CD-spiller, 4 kollisjonsputer og fjernstyrt Sentrallås. Denne typen heter T30.

Andre generasjon (2007-nåtid)
2008 modellen Nissan X-Trail fikk sin offentlige debut på 2007 Geneva Motor Show i mars, og gikk i salg i Europa i tredje kvartal samme år.
Litt større som forrige modell, det er basert på Nissan C-plattformen. Denne X-Trail dukket opp i Europa i første del av 2007 og mot slutten av året i Australia og Mexico, men ikke i USA og Canada, hvor det ble erstattet av Rogue. Denne typen heter T31

Motorer
Kun tilgjengelig i det japanske markedet er SR20VET som produserer 206 kW (280 hk

) og brukes i X-Trail GT. Den australske modellen drives av en QR25DE 2.5 L 4-sylinder motor som i utgangspunktet produserer 132 kW (177 hk) Også tilgjengelig er QR20DE 4-sylinder motor som produserer 103 kW (140 hk) eller 110 kW (150 hk) med manuell eller automatisk overføring. Men den som det er solgt mest av er en YD22DDTi, en 2.2 liters turbo-ladet felles-rail diesel. X-Trail har hatt to modell revisjoner, Series 2 (bruker Nissan FF-S plattform) og Serie 3 (ved hjelp Nissan / Renault C-plattformen).