Next!
Har hatt en lufttank liggende en stund i påvente av tid og sted (med sveiseapparat), og på en liten ferietur over til lillebrors verksted på Vestlandet har jeg omsider fått lurt den på plass. I hvert fall nesten...
En Warn 2,5 gal ble innkjøpt for å hjelpe SLI kompressoren (også Warn) i nødne stunder, og størrelsen var nøye oppmålt slik at den skulle passe inn mellom rammen og kanalen rett bak opphenget til radiusarmene. Trangt som f.. men det gikk på et vis. Opprinnelig plan var å sende et par bolter gjennom gulvet i kupeen, samt bruke en eller to gjennomføring(er) som finnes fra før. Men etter litt frem og tilbake og vibrasjonsvurderinger ble dette skrinlagt til fordel for en montering på festene til "råkkslaideren". Skal teste litt for å se om tanken "føles" stor nok, før jeg bestemmer meg for om det blir en tilsvarende også på andre siden av bilen. Der sitter originalt en boks med noen ledninger i, men denne regner jeg med kan flyttes. Noen som vet hva det er???
Festene på tanken ble modifisert (kortet inn) for å ikke komme under laveste punkt på slider'en, samt at et punkt for drenering kommer helt i bunnen av tanken. (bilde tatt før sliping og rustbeskyttelse, ja...)

Og fester til å skru fast i ble sveiset rett på slider'en. Her er det lillebror som briljerer med pinneapparatet.

En liten nedtur kom da jeg oppdaget en aldri så liten logisk brist i monteringen... Tanken festes selvfølgelig med bolter for å kunne demonteres ved behov. Problemet var at det siste festet (som ble sveiset på mens tanken var holdt på plass) ble så trangt at jeg ikke får tanken ut igjen!

Ser ut som jeg må frem med vinkelsliperen før jeg får koblet til slanger og tettet ubenyttede åpninger.
Blir nok bra til slutt. Får legge inn nytt bilde når jeg har fått orden i sakene og alle koblinger er på plass.
GT