Hei igjen!
Rakk akkurat å se den før jeg ble dratt ut i en ventende bil og tatt med til fjells... Ble fint lite skruing denne helgen.
Inneholder alt du trenger for å løfte doningen opp i riktig høyde. (det "mangler" en støtdemper i listen, men det er sikkert bare en tyrkleif). Men trim packers??? Er ikke det slike gummiklosser man legger mellom signe fjærer? Var ikke klar over at det er vanlig å sende medet nytt lift kit. Normalt er den ene fjæren laget bittelitt lenger enn den andre (i et sett,ja) for å kompasere for førervekt. Det var i hvert fall tilfellet på mitt. Dessuten må du også påregne en ny styredemper om du har tenkt å sette på litt større sko... En slik så jeg ikke på listen.
Det er likevel viktig å være klar over et par detaljer. Personlig synes jeg 4 tommer løft er mye på originale armer, men det skal jo sies at det er mange som har gjort det på denne måten og er fornøyde med resultatet. Det har vært diskutert litt i både min og Bjørn-Eriks garasje om for og mot (mest mot..

). Stensth har vel muligens en slik løsning, og han er jo så vidt jeg vet, meget fornøyd. En ting jeg hadde sjekket opp (feks med stensth eller andre som kjenner disse settene (colormax?)) er om du får på igjen fremre stabilisatorstag. Har en mistanke om at dette vil komme borti eksos og mellomaksling, men jeg er ikke helt sikker (jeg har litt andre fester på mine nye armer). Ellers tror jeg du må påregne å modifisere eller kjøpe nye dog-bones til stabilisatorstaget bak. 4" heving vil gi en veldig bratt vinkel til disse om du benytter de originale (vet faktisk ikke om det er mulig??), og du kan kanskje få problemer med funksjonen til disconnector. Mulig stensth har prøvd ut dette også? At det følger med 2 bremseslanger betyr at du må erstatte bremseslangen bak med en av de som idag står framme (de er lengre). Jeg er heller ikke så veldig begeistret for asynkrone castor foringer, men det er jo en adskillig rimeligere løsning enn nye radius armer, og fungerer helt sikkert fint for mange. Også her tenker jeg at 4 tommer å tøye strikken så langt det går (men det skal jo gå!

). For et 4 tommer løft bør du muligens justere mer enn 3 grader (har lest at mange på australske forum bruker 3,5 eller 4 grader), og da begynner det å bli relativt lite "gummi" igjen mellom bolter og radius arm (gir kortere levetid og mer vibrasjon). Spacing av transfer har jeg ikke prøvd, da vinkelen på fremre mellomaksling er litt hyggeligere med de nye radiusarmene.
Når det gjelder spacere for fjærene har jeg rett og slett aldri vurdert dette. Helt sikkert den rimeligste løsningen for å få høyere bil, men altså.........

Kan jo være i en kombinasjon med et lavere fjærløft, men du får akkurat de samme issues med vinkler på castor, stag og armer. Og det vil jo ikke kunne gi en økning av flex, da du benytter de samme fjærene. Bedre å legge på et par tusen for fjærer som går "hele veien" mellom aksling og ramme. Og så mye som 4 tommer med plastklosser på toppen av fjærene vil i hvertfall jeg fraråde på det sterkeste!
Ble muligens litt ustrukturert her, men det begynner å bli sent..... Tar gjerne opp tråden i morgen. Og så skal man jo alltid huske på at det er ikke noen absolutt fasit på dette. Har sett mange kapable oppsett, og man må gjøre sine vurderinger opp mot hvordan bilen skal brukes.
GT