************* Garasjetråden min er stort sett på hold, og oppdateringer skjer under "Turer": viewtopic.php?f=24&t=2563 *********************
Okey...
Har hatt et Patrol prosjekt gående en stund, og det har nå kommet såpass igang at jeg tenkte å vise frem litt om hva som skjer.
Utgangspunktet for prosjektet er en 3liter turbodiesel, 2004 modell.
Det er vel nesten ikke vits å legge inn "før"-bilder av en Patrol på et Nissan 4x4 forum, men bakgrunnen var så fin... Flagg og greier...
Tidligere i høst satte jeg sammen en lengre handleliste av diverse godsaker fra Down Under. Det viste seg fort at ved utagerende handling var prisene i Europa (som jeg var i stand til å finne) rett og slett ikke overkommelige. Etter mye frem og tilbake fikk jeg i orden en avtale om frakt til en hyggelig pris, og fikk sendt avgårde bestillinger.
Handlelisten:
- 5" fjærer
- justerbare "big bore" støtdempere (45 mm)
- justebare linkarmer bak, øvre og nedre
- justerbare panhard stag
- stabilisator stag disconects
- tilpassede bremseslanger
- radiusarmer forran, senket 5"
- styredemper
- ARB airlocker til framaksling
- reduksjonsgir til transfer
- nye støtfangere, ARB
- snorkel
Tror jeg fikk med det meste da... Og etter LAAANG ventetid med forsinkede båter, storm over Skagerak, julestengt hos Tollvesenet, kunne jeg endelig hente ut sakene andre nyttårsdag. Kjørte sporenreks til mekkebua og tok en uke ferie fra jobb!
Det ble helt full bil. Når truck'en kom kjørende med pallen, trodde jeg aldri at jeg skulle få plass. Men etter å ha pakket ut og spredd alle delene utover parkeringsplassen på Kongshavna, viste det seg at det heldigvis var mye luft og embalasje. Vinsj-fangeren forran gikk inn med 1 cm margin. Pjuh. Hadde vært litt tung å ha på taket... Og ja, det er hjul på bilen, den er bare litt lav ennå.
Endelig klar for å lage bil!