[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Gåen topp?

Gåen topp?



Gåen topp?

Innlegg Jørgen » 27/03/2014, 11:09

Sliter med høy motortemperatur på min 95 Patrol Y60. Bilen er kjørt 300.000km og har har ingen kjennskap til om topp er byttet tidligere. Bilen går som den skal, starter greit. Radiator er bra, ikke vann i olje, ikke grums i kjølevann. Men temperatur i varmeapparat har vært litt av og på. Problemene med temperatur begynte for en ukes tid siden. Ryker hvitt i starten når jeg begynner å kjøre (5min). Men problemet med hvit røyk i starten er ikke hele tiden. Byttet termostat og radiatorlokk i går og brukte lang tid på å lufte systemet.
Så dette lukter vel sprekk i toppen. Tenkte jeg skulle få skrudd ut toppen for trykktesting. MEN, dersom det er innvendig sprekk er jo ikke det noe som kan repareres. Kom over denne toppen fra Skruvat, er dette noe Kinaræl? Andre som har tips eller råd til ny/evt. overhalt topp.

http://www.skruvat.no/Sylindertopp-P205295.aspx
Sist endret av Jørgen den 08/04/2014, 20:45, endret 3 ganger.
PaTROL 160
Jørgen

Offroader
 
Innlegg: 117
Registrert: 16/10/2007, 10:12
Bosted: Telemark

Re: Kjølevannsproblemer Y60

Innlegg Spectre » 28/03/2014, 00:41

Høres ut som toppen kan være problemet ja, men kan også bare være topp pakning? Ville i hvertfall fått det avklart før evt bestilling. Har ingen tidligere erfaring med skruvat så kan ikke kommentere på det dessverre. Men høres ikke usannsynelig ut at toppen er gåen hvis den ikke har vært skiftet på 300,000km.
Nissan Patrol Y60 SLX 1995 Lang
Spectre

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 24
Registrert: 15/05/2013, 13:51
Bosted: Tromsø

Re: Kjølevannsproblemer Y60

Innlegg colormax » 30/03/2014, 05:06

Få byttet toppen så fort som mulig, sjekk samtidig radiatoren er den preget av alder og begynner bli litt grøn nederst så få byttet den.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Kjølevannsproblemer Y60

Innlegg Jørgen » 30/03/2014, 10:04

Men vil da tro det det er lurt å få trykktestet den før jeg bestiller ny topp til 9000kr. Eller er det lite sannsynllig å tro at det bare er toppakningen? Har også hatt tegn til vann i sylindre ved oppstart av bilen. Føles ut som den står i gear når jeg starter (uten at bilen rykker fremover), må vri om tenningen 2-3 ganger før den fyrer.. Har bestilt overhalingssett til motor, nye glødeplugger, vannpumpe og registerreimsett fra Milner. Tenkte det var greit å skifte det samtidig. Hvor lang tid bruker en på å skru ut toppen? Noen som har gjort dette før og har noen tips eller vink?
Sist endret av Jørgen den 30/03/2014, 17:35, endret 1 gang
PaTROL 160
Jørgen

Offroader
 
Innlegg: 117
Registrert: 16/10/2007, 10:12
Bosted: Telemark


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron