[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Liten advarsel mot "gjør det selv" A/C rens

Liten advarsel mot "gjør det selv" A/C rens



Liten advarsel mot "gjør det selv" A/C rens

Innlegg datanisse » 24/02/2014, 00:27

Gjelder i alle fal Y61 - 2007 modell.
Brukte type skum (fra Mekonomen) - som skal fylles i utblåsningskanalene, og deretter smelte og bli flytende, renne ut, og ta med seg møkka ned i dreneringen. Hos meg, så begynte det å dryppe i underkant av de ytterste dysene for "ansiksiktsluft, (altså ikke de på gulvet).
Og på venstre side, rett under lutekanalen, der sitter den innvendige sikringsboksen..........
Dette medførte at sikringene til vifta røyk. På høyre side, der dryppet det en jevn strøm, farlig nær både elektronikk og releer.
Jeg var heldig som hadde demontert hanskerom og sparkeplate, så jeg oppdaget det før det gikk riktig ille.
Bare til info.

Og bilen lukter som et middels horehus :-) Men det går sikkert bort etterhvert.
Bedre å være dum i 5 minutter, enn resten av livet !
datanisse

Offroader
 
Innlegg: 80
Registrert: 03/03/2011, 15:14

Re: Liten advarsel mot "gjør det selv" A/C rens

Innlegg datanisse » 04/03/2014, 18:13

Litt oppdatering her. Var nok IKKE så heldig. Svineriet hadde rennt ned i releblokka. Korrodert flere av releene. Endte opp med røyk ut av utblåsningskanalene, ødelagte releer, kaputt viftemotstand, og ødelagt viftemotor.
De enste som fikk noe godt ut av dette var Nissan, som fikk levere deler til ca 7.500 kroner. Så både jeg og lønnskonto er ikke spesielt fornøyde akkurat nå.
Nå gjenstår bare å skru "dritten" sammen igjen.....
Bedre å være dum i 5 minutter, enn resten av livet !
datanisse

Offroader
 
Innlegg: 80
Registrert: 03/03/2011, 15:14


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron