Side 1 av 1

Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 03/02/2011, 17:53
remyek
Er så sinnsykt forvirret. MEd spacere fra Rancho bak er det null problem med tanke på 4 hjuls kontroll. Men mange har problemer med å få til justeringen når de kjører dempere/fjærer for å heve pathfinderen. Nå har jo han på forumet her klart å få det til, men problemet melder seg på årsmodellene etter hans 05 mod. Her må man kjøpe camber bolter for å justere. Og det virker som mange aldri får det til. Rancho har ett quick lift system der man bytter demper foran som er justerbar fra 1 - 2,5 tommer. Med dette kittet får man også spacere for å bruke på fjærene bak for å få en gjevn heving foran og bak. De hever ca 2.2. I og med at pathen er høyere bak OEM så skal dette blir helt gjevnt. Men hvor bra er det med spacere? Hørt Steinar på Arctic også nevnte at på AT på Island måtte de bruke spacere for å klare dette, ellers var camber eller spissing ute av kontroll. OME mener at deres heve kitt IKKE byr på disse problemene på europeiske biler, kun usa/canada. Deres sett hever 2.5-3". Har egentlig en sending på vei fra 4x4 parts, men er kanskje keen på å stoppe den. Orker ikke masse problemer med å få til camber/spissing bak. Om noen har ERFARING etc kom med det er dere snille...

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 04/02/2011, 09:50
sfinxern

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 04/02/2011, 12:05
remyek
Men det som lokker med rancho lift er jo at spacere beholder egenskapene etc til bilen original bak da, man løfter den bare! Er litt usiker.... og er litt usikker hvor mye jeg må opp for å få på 38". Og veldig usikker på hvem som har eller kan gire om diffen.... var lite hjelp å finne hos AT på det emnet gitt....

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 04/02/2011, 12:13
sfinxern
Hva med Norsk offroadteknikk / Team Bertelsen eller noe? Kanskje de har kunnskap om dette? Er jo flere i statene som har gjort dette på sine biler.

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 04/02/2011, 12:16
sfinxern
Det som er dumt er at det er så mye større marked for Pathfinder i USA enn her i Europa, spesielt Norge. Nå øker jo etterspørselen stort på brukte Pathfindere, så jeg tror det vil bli mange av dem etterhvert. I tillegg så er dette relativt dyre biler her i Norge, og det er ikke så mange som eksprimenterer med disse bilene for Off-road pga at det er for fine og dyre. Men med årene så kommer dette til å forandre seg. Så vi er litt sånn sett testkaniner på disse bilene :). Kommer nok mye mere produkter og tilbud til disse bilene etter hvert :)

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 04/02/2011, 12:21
remyek
Problemet er og vil være at det aldri vil bli noen stor import av pathfinder til norge. Prisen for en syv seter er latterig, da du kommer opp i 700+ ny! Mye andre biler man kan tenke seg før en nissan "arbeids" bil. For det andre får man ICKE bygget om bilene til grønne skilter. Den lisensen leier Lloyds av Nissan og Nissan nekter noen andre å bruke den. Skal du bygge den om må du tuv teste, kollisjontestet osv pga de store karosseri forandrende jobbene. LC120 feks tar de fleste 13 - 20 000 å bygge om fra person til vare på en import bil! Får jeg ikke størr hjul på driten blir det uansett LC120 på meg.... fair enough

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 04/02/2011, 23:37
Turion
Pr dags dato så er det kun AT som har nedgiring til frontdiffen på D40/Pathfinder.Til en pris på ca 50-60000 så er det en dyr affere.I tillegg så må forstilling senkes for å få plass,og godkjenning tror jeg du kan glømme.

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 05/02/2011, 00:22
remyek
15 - 20 000 på navara d40. Diffene på pathfinder er ikke samme som på d40. Snakket med arctic og de bruker jo faktisk spacere på toyotaene og mente det var helt konge så da blir det 2.5inch dempere foran med oem fjærene og spacere bak!!

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 07/02/2011, 02:28
colormax

Re: Spacere vs demper/fjæring

InnleggSkrevet: 07/02/2011, 02:33
remyek
ifølge AT kan de fikse diffen på d40 men ikke på pathen. Vet ABR har en med luftlås også på som passer på pathen. Husker ikke hva ratioen var, men den så ut til å treffe godt for 37" pluss