Bytte av batteri Pathfinder R51

Bytte av batteri Pathfinder R51

Innlegg sfinxern » 02/12/2010, 22:17

Hei,

Etter noen tunge dager med starttrøbbel og råttent batteri, så har jeg i dag byttet det ut.
Gammelt batteri var fra bilen var ny (2005), så det er jo blitt veldig gammelt.

Var på Battericentralen i dag og fikk et veldig bra batteri til bilen som de anbefalte til Pathfinder pga at den sliter med start i lave temperaturer. Dette var et Varta batteri.

Byttet batteriet og bilen startet lett som bare det, men det jeg la merke til er at ESP-lampen lyser konstant etter at jeg har byttet batteri. Og en ting til jeg har lagt merke til er at førersetet ikke går automatisk tilbake når jeg setter "nøkkelen" i posisjon LOCK og tar opp døra.
Jeg måtte selvfølgelig stille inn klokke, seter osv på nytt igjen, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få setet til å gå automatisk tilbake igjen...? Har lest i instruksjonsboka, men står ikke noe spesielt om det. Står bare at setet skal gå tilbake automatisk når døren åpnes og tenningsnøkkelen står i LOCK.

At ESP - lampa lyser kan jo være flere ting, men merkelig at dette kom etter at jeg byttet batteri...

Noen som har noen gode tips, eller bør jeg ringe aut. verksted i morgen?
Jeg har ikke kjørt bilen etter at jeg byttet batteri i kveld.
sfinxern

Offroader

Re: Bytte av batteri Pathfinder R51

Innlegg KLAA » 02/12/2010, 22:28

Angående esp lampa di... Grunnen til at den lyser er pga en sensor i rattet ditt som føler av vinkelen på rattet. den nullstiller seg når du kobler ifra strømmen. dette løser du enkelt ved å finne en fin rett strekning og kjør frem med rattet i midtstilling. Da kalibrere sensoren seg selv og esplampa skal slokke av seg selv.

Når det gjelder setene dine så tror jeg du må programere inn favorittstillingene på nytt.

Og så må du programere autofunksjonen på førervindu... dette gjør du ved å kjøre vindu helt ned og holde bryteren nede ca 5 sek til. kjør så vindu helt opp og hold på nytt i 5 sek.
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge

Re: Bytte av batteri Pathfinder R51

Innlegg sfinxern » 03/12/2010, 11:36

Ja, det var visst ikke noe problem.

Når jeg kjørte som du sa, så slukket lampen med en gang.
Og når jeg hadde kjørt til jobben i dag og slo av tenninga så gikk førerstolen tilbake igjen.

22 minus i dag tidlig, gikk greit å starte:). Men.. blir vel så jeg invisterer i en Eberspärcher dieselvarmer, men ikke før neste år :). Det hadde rett og slett vært helt herlig å hatt nå :D!!
sfinxern

Offroader

Returner til Pathfinder

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester