[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Flotten sin LJ70 garasje

Flotten sin LJ70 garasje



Flotten sin LJ70 garasje

Innlegg Flotten » 13/10/2009, 21:21

Gikk til innkjøp av en min LJ70 den 25. sep. 2009, Den er i orginal stand, utenom at det er montert warn vinsj fanger, ene kanalen er rustet og klar for utskiftning, og det er en rustflekk ved frontruten som må utbedres, ellers er bilen i grei stand.

det stod orginalt en 2lt motor i bilen, men forige eier skiftet motor pga havari og satte inn en 2l motor som har stått i dele bilen som jeg fikk med på kjøpet, biln min er snart innkjørt med sine 270 000, mens motoren er i innkjørings fasen enda med sine 240 000.

overasket over hvor lite rust det er på 70`n min, ikke noe på rammen og lite i karoseriet, og det er nesten mindre rust på dele biln min
grunnen til at dele biln har blitt til en dele bil er at den har være på siden så taket er skjevt og frontruten er borte, forige eier har rygget på den med traktro så bakskjermen på høyre side er bulket inn :evil: men eller er den grei, og har papirer på den og

Har gått over bilen og eneste av slite deler som må skiftes før eu er:

-bremse klosser og skiver (utslitt)
-simringer ved stikkaksling inn til bremse trommelen HB. (lekker litt, luktet brent olje og var bløtt inni trommelen)
-håndbrekk vaier, brekket henger igjen pga vaieren går veldig tregt.

har bestilt disse delen og blir skiftet så fort som mulig etter helgen

videre i planene er å ta det stakarslie av rust som er, og kansje lakere biln, hvis ikke blir den bare flekket sammen til pengboken sier noe annet.

så blir det montering av turboen som sto på orginal motoren, men fikk ikke med turbo toppen, så hvis noen har en turbo topp, eller bare eksos manifolden så kunne jeg tenkt meg den :)

Planer etter eu-godkjenningen:
-Større hjul, ca33"
-bodylift, ca1" da tror jeg at lyktene vil passe perfekt i front fangeren, men det går alltid an å heve fangeren og :)

Fremtidge planer:
-Hevesett, og kansje få det godkjent.
-større motor eller modifisere den som er :)
Vedlegg
1.jpg
DSC00119.JPG
DSC00120.jpg
finn en feil
DSC00121.jpg
DSC00123.jpg
DSC00124.jpg
DSC00125.jpg
Flotten

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 2
Registrert: 13/10/2009, 20:06
Bosted: Innset Rennebu

Re: Flotten sin LJ70 garasje

Innlegg colormax » 13/10/2009, 22:29

Fin doning dette, velkommen i forumet :dance: ser ut som du fint vil få en god bil ut av dette. greie biler dette, hjelper betraktlig med en snurre på de, eventuelt bytte til en 3,0L med mekanisk pumpe. dekk og felger er jo grei sak, det finnes :wink:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg


Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester